Magyar Honlap Webkatalógus » Cikk részletesen

Tudod, milyen a jó webszöveg?

Hozzáadva: November 06, 2018 03:09:51 PM
Szerző: Horváth Tamás
Kategória: Internet: Internet marketing
 
Olyan mint az előző bejegyzésem. Viccet félretéve, a webszöveg írásnak is vannak aranyszabályai, amiket ha betartasz azzal jót teszel az olvasóknak, a Google-nek, végső soron pedig magadnak. 1. Tagolt A jó webszöveg először is nem rettent el. Gondold el, hogy már első ránézésre, egy masszív, tagolatlan szöveg cunami fogad, mintha csak egy kötelezőt nyomtak volna az orrod elé. A jó webszöveg tehát tagolt, jó esetben különböző head-ekkel (WordPresses berkekben H1-H2-H3, stb. jelölésekkel) látják el őket. Így tudod, mikor olvasod a címsort, további olvasásra buzdít, vagy éppen arra, hogy megnyomd a kis x-et a jobb felső sarokban.A tagolás továbbá segíti a keresőrobotok munkáját is, afféle világítótornyok a weboldaladon. Releváns kulcsszavakat helyezhetsz el bennük, jó esetben gondosan felépíti a szöveg struktúráját. A headingek megérnek egy külön misét, így egy részletesebb cikkben foglalkozom is majd velük.2. Hasznos információkat adGondolom voltunk páran, akik a magyar dolgozatokat azzal bekkelték ki, hogy a semmiről írtak hosszú oldalakon keresztül.Ez itt nem működik. A Google is és a felhasználók is előnyben részesítik a releváns tartalmakat. Az olvasóidnak kevés ideje van és ha érzik, hogy feleslegesen olvasnak a semmiről, gyorsan továbbállnak. A ló túloldala, ha túl tömény, illetve túl szakmai az információ. Egy szakember, aki hosszú éveket töltött a szakmájában, minden bizonnyal professzionális disszertációt tudna írni, azonban ezt a hétköznapi olvasók nem értenék meg, és elveszítenék az érdeklődésüket. Írj érdekes cikkeket, töröld ki a felesleges mondatokat. A kevesebb néha több!A jó webszöveg tagolt, célja van, hasznos információkat ad, és keresőoptimalizált.3. Célja vanAz előbbiből egyértelműen következik. Határozd meg a célközönséged. Tudd, hogy mire harapnak rá, mik az igényeik, milyen szavakat használnak.Ezután határozd meg a konkrét célt!Szeretnéd, hogy olvassanak? Írj róluk, írj nekik. Vásárlásra ösztönöznéd őket? Keresd meg a problémájukat, találj rá megoldást és ők fognak megkeresni téged. A mai világban már nem működik a Hé haver, kell egy parfüm? Ötbe fáj, de háromért a tiéd lehet! típusú eladás. Ki kell építeni a bizalmat és csak ezután indulhat meg az értékesítés.Ezért is jó, ha van egy szövegíród.4. Linkeket tartalmazMindenképpen fontos, hogy a webszöveged tartalmazzon belső-, illetve külső linkeket.A belső linkeket talán nem kell túlmagyaráznom: növelik a honlapodon eltöltött időt, a cikkeid olvasottságát, ha átkattintanak adott oldaladról a másikra.A külső linkek javítják a helyezésedet a keresőben. Törekedj arra, hogy megbízható oldalra mutasson, ne pedig egy mindenegyben.blog.hu-ra.5. A jó webszöveg keresőoptimalizáltA SEO már jó ideje harci eszköz a szövegírók körében. Lényege, hogy egy adott kulcsszóra hegyezed ki a szöveget, amit a keresőbe beírva eljuttatja hozzád az olvasódat. Megfelelő sűrűséggel kell szerepelnie a szövegben, amit sokszor nem könnyű kisilabizálni.Ezért is jön jól egy kis segítség.Én például a WordPress alapú blogbejegyzésekhez a Yoast SEO bővítményt használom. Rendkívüli módon leegyszerűsíti a keresőbarát szövegírást, amilyenek te is olvashatsz.Vagy amilyeneket neked is írhatok.

Értékelések:

Cikk értékelése:  
 
  Átlagos értékelés: ( szavazat)

Hozzászólások:

Nincs hozzászólás.

Jelentkezz be, ha megjegyzést szeretnél fűzni ehhez a cikkhez.